Följ SJ

SJ återbetalar tågbiljetter med anledning av SAS inställda Kina-flyg

Pressmeddelande   •   Jan 30, 2020 14:05 CET

Med anledning av att SAS ställer in alla flyg till och från Kina, väljer SJ att återbetala SJs tågbiljetter till och från flygavgångar som inte kan användas av resenärerna.​

Med anledning av att SAS ställer in alla flyg till och från Kina, väljer SJ att återbetala SJs tågbiljetter till och från flygavgångar som inte kan användas av resenärerna.

- Våra resenärer kan välja mellan olika flexibilitetsnivåer på sina biljetter. I det här fallet väljer vi att ha en generös hållning gentemot alla våra berörda kunder som köpt en resa till eller från Arlanda, Kastrup eller andra flygplatser, och nu inte kan använda den eftersom flygen inte går. Vi uppmanar de resenärer som berörs att kontakta vår kundservice så fort som möjligt så ordnar vi både avbokning och återbetalning, säger SJs presschef Tobbe Lundell.

SJs flexibilitetsnivåer är Resa som inte kan ombokas, Resa som kan ombokas och Resa som kan återbetalas. Det aktuella undantaget med utökad flexibilitet gäller resor till och från Arlanda, Kastrup och andra flygplatser under den period som SAS väljer att ställa in berörda flighter. Återbetalningen gäller endast SJs egna avgångar för resenärer med biljetter till SAS inställda flighter.

SJs kundservice nås enkelt via sj.se, i SJs app eller på telefon 0771-75 75 75.

För mer information, kontakta SJs presstjänst, 010-751 51 84 eller press@sj.se

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. Koncernen omsätter cirka 7,9 miljarder SEK och har 4 600 medarbetare. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, liksom Skandinaviens huvudstäder. Varje dag väljer 140 000 personer att resa med någon av SJs 1 200 avgångar från 284 stationer.