Följ SJ

Taggar

SJ 279 Styrelse/Ledning 234 Biljetter 86 Regionalt 60 upplevelse 56 Miljö/Hållbarhet 43 Resenärer 43 Snabbtåg 39 Finansiell Information 25 SJs Resebarometer 25 Digitalt 22 Samarbeten 22 X 2000 21 SJ 3000 16 Väder 11 SJ-resenärens Lilla Gröna 8 Priser/Utmärkelser 6 inställda tåg 5 VD 5 Ombord 5 trafikinformation 4 Marknad/Försäljning 4 paketresor 4 sj charter 4 nöjesevenemang 4 Media 4 pendeltåg 3 Tåglinjer 3 mat 3 infrastruktur 3 kommunikation 3 trafikverket 3 julresor 3 varsel 2 affärsresor 2 oscarsteatern 2 lågpriskalender 2 oslo 2 punktlighet 2 tågpremiär 2 friends arena 2 lokaltåg 2 evenemangspaket 2 Kupé 2 service 2 museum 2 design 2 järnväg 2 polcirkeln 2 resguide 2 lågpriskalendern 2 musikalpremiärer 2 lokförare 1 sista minuten 1 danmark 1 skidåkning 1 friluftsliv 1 bokmässan 1 längdskidåkning 1 personal 1 näringsliv 1 yrkeshögskola 1 affärsresenär 1 melodifestivalen 1 Jubileum 1 minstoradag 1 påsk 1 undersökningar 1 hållbart resande 1 trysil 1 mälardalen 1 tågtrafik 1 uddevalla 1 erbjudande 1 lågpris 1 lounge 1 tidtabell 1 innovationer 1 evenemangsutbudet 1 utlandsresor 1 pressrum 1 affärsutveckling 1 bistro 1 skyways 1 interrail 1 sj tåg 1 sj snabbtåg 1 affärsresande 1 tågtider 1 tågoperatör 1 semesterresande 1 bokläsning 1 midsommarresande 1 regionala resor 1 sj upplevelser 1 kvartalsbokslut 1 julresande 1 snabbare tåg 1 thomas silbersky 1 sjs lågpriskalender 1 nyhetsrum 1 erica kronhöffer 1 pendeltågstrafik 1 Kundtidningen Kupé 1 Visa alla taggar
SJ framröstat som Sveriges grönaste varumärke

SJ framröstat som Sveriges grönaste varumärke

Pressmeddelanden   •   Feb 20, 2014 09:00 CET

SJ anses som det grönaste varumärket i Sverige. Över 1000 svenskar röstade fram SJ bland 86 kända varumärken inom åtta branscher. – Drygt 40 procent av våra resenärer väljer tåget av miljöskäl. Det känns bra att vår konsekventa miljöprofil uppskattas, säger kommunikationsdirektör Helga Baagøe.

Bokslutskommuniké 2013: Ökad omsättning och bättre underliggande resultat

Pressmeddelanden   •   Feb 13, 2014 14:05 CET

Under helåret 2013 uppgick SJs omsättning till MSEK 9 023 (8 504) och resultat före skatt uppgick till MSEK 288 (498). Motsvarande siffror för fjärde kvartalet var för omsättning MSEK 2 303 (2 302) och för resultat MSEK 3 (106).

Banarbete i helgen Kungsängen-Stockholm

Banarbete i helgen Kungsängen-Stockholm

Pressmeddelanden   •   Jan 23, 2014 10:24 CET

Under helgen 25-26 januari stängs tågtrafiken av på delsträckan Kungsängen – Stockholm då Trafikverket utför banarbeten med anledning av utbyggnad till fyrspår på Mälarbanan. SJ ersätter tågen på sträckan med bussar.

SJ varslar om stängning av Contact Center i Tranås

Pressmeddelanden   •   Jan 21, 2014 10:40 CET

SJ har idag lagt ett varsel till Arbetsförmedlingen som berör totalt 400 anställda inom administration och försäljning på SJ runt om i landet. Drygt 200 varslas på bland annat huvudkontoret i Stockholm. I Tranås varslas 95 fast anställda.

SJ varslar 400 anställda

Pressmeddelanden   •   Jan 21, 2014 10:35 CET

I dag har SJ AB lagt ett varsel till Arbetsförmedlingen som berör personal inom administration och försäljning. 400 anställda varslas. Syftet är att rusta bolaget inför den nya konkurrenssituationen och anpassa organisationen efter kundernas förändrade köpbeteenden.

SJ investerar i framtiden

SJ investerar i framtiden

Pressmeddelanden   •   Jan 16, 2014 13:00 CET

SJ investerar cirka 3,5 miljarder i en genomgripande förnyelse och omgörning av nya SJ 2000. Det är en av de största satsningarna i SJs 150-åriga historia. – Tågresandet fortsätter att öka och den här satsningen innebär att vi ska vara resenärernas förstaval i konkurrensen de kommande 20 åren, säger Crister Fritzson, SJs vd.

Nära sex miljoner besökte SJ digitalt i december

Pressmeddelanden   •   Jan 14, 2014 08:30 CET

Allt fler resenärer väljer att besöka SJ digitalt och via sina mobiler. På biljettbokningssajten mobil.sj.se ökade antalet besök med 100 procent jämfört med 2012.

48-timmars rea på SJ-biljetter

48-timmars rea på SJ-biljetter

Pressmeddelanden   •   Jan 09, 2014 12:30 CET

I en extra mellandagsrea säljer SJ ut alla resor med dagtåg i februari under 48 timmar. – Det här är ett smart sätt att fynda exempelvis sportlovsresan till fjällen, säger Thomas Silbersky, försäljningsdirektör på SJ.

SJs pendlare får förbättrad sms-tjänst

Pressmeddelanden   •   Jan 06, 2014 08:30 CET

SJs trafikinformations-sms till resenärerna utvidgas till flera sträckor i Mälardalen. Samtidigt utvecklas tjänsten och förbättras.

SJ startar trafik Göteborg-Malmö med nya snabbtåget SJ 3000

SJ startar trafik Göteborg-Malmö med nya snabbtåget SJ 3000

Pressmeddelanden   •   Dec 16, 2013 11:56 CET

Nu gör SJ comeback på Västkustbanan, sträckan Göteborg-Halmstad-Helsingborg-Lund-Malmö, med sju tåg i varje riktning dagligen. Restiden blir cirka 2 timmar och 30 minuter. SJs vd Crister Fritzson invigde den nya linjen på måndagen.

Fler och snabbare tåg mellan Karlstad och Göteborg

Fler och snabbare tåg mellan Karlstad och Göteborg

Pressmeddelanden   •   Dec 13, 2013 10:51 CET

Nu blir det fler avgångar att välja på mellan Göteborg och Karlstad. SJ, i samarbete med Västtrafik och Värmlandstrafik, utökar tågtrafiken med ett tidigt morgontåg från Göteborg och en sen kvällsavgång från Karlstad.

SJ-biljetter blir smidigare via Passbook

SJ-biljetter blir smidigare via Passbook

Pressmeddelanden   •   Dec 11, 2013 09:45 CET

Nu blir det lättare att boka resa med SJ. Från och med idag kan alla resenärer med iPhone samla tågbiljetten i appen Passbook. – Det blir enklare att hålla koll på sina biljetter och lägga dem i appen Passbook, som fungerar som en hjälpreda, säger Thomas Silbersky, SJs marknads- och försäljningsdirektör.

Äppelfabriken är Sveriges populäraste gröna resmål

Äppelfabriken är Sveriges populäraste gröna resmål

Pressmeddelanden   •   Dec 09, 2013 08:30 CET

Äppelfabriken på Färingsö, väster om Drottningholm utanför Stockholm är Sveriges populäraste gröna resmål enligt SJs resenärer. Äppelfabriken vann omröstningen överlägset före Tantens Gröna Skafferi och Islanna trädhushotell.

Resenärerna gillar SJs ombordpersonal

Resenärerna gillar SJs ombordpersonal

Pressmeddelanden   •   Dec 05, 2013 09:47 CET

Resenärerna på ett SJ-tåg som är försenat kan vara lika nöjda som passagerarna på ett tåg som kommer i tid. Personalens service och information är avgörande för kundnöjdheten. SJs tågpersonal ombord får toppbetyg i en ny undersökning.

SJ:s punktlighet 3,5 gånger bättre än branschsnittet

SJ:s punktlighet 3,5 gånger bättre än branschsnittet

Pressmeddelanden   •   Dec 03, 2013 14:28 CET

Riksrevisionen presenterade på tisdagen sin stora granskning av järnvägens punktlighet. Slutsatserna är bland annat att SJ:s tåg kan köra 3,5 gånger längre utan trafikstörande fel än branschgenomsnittet för järnvägen i övrigt.

SJ-resenärernas val: Åre in i Lågpriskalendern

Pressmeddelanden   •   Nov 25, 2013 09:46 CET

SJs resenärer har sagt sitt: Önskemålet är att ta med sträckorna Stockholm-Åre och Linköping-Malmö i Lågpriskalendern där resenären enkelt hittar SJs billigaste biljetter. Dessutom tas den populära sträckan Göteborg-Malmö in i lågpriskalendern.

SJ-resenärernas val: Göteborgslinjer in i Lågpriskalendern

Pressmeddelanden   •   Nov 25, 2013 09:34 CET

SJs resenärer har sagt sitt: Önskemålet är att ta med sträckorna Malmö-Linköping, och Stockholm-Åre i Lågpriskalendern där SJ samlar alla de billigaste biljetterna. Dessutom tas den populära sträckan Göteborg-Malmö nu med i kalendern.

SJ-resenärernas val: Malmö får lågprisbiljetter

Pressmeddelanden   •   Nov 25, 2013 09:31 CET

SJs resenärer har sagt sitt: Önskemålet är att ta med sträckorna Malmö-Linköping, och Stockholm-Åre i Lågpriskalendern där SJ samlar alla de billigaste biljetterna. Dessutom tas den populära sträckan Malmö-Göteborg nu med i kalendern.

SJ-resenärernas val: Linköping får lågprisbiljetter

Pressmeddelanden   •   Nov 25, 2013 09:28 CET

SJs resenärer har sagt sitt: Önskemålet är att ta med sträckorna Linköping-Malmö och Stockholm-Åre i Lågpriskalendern där SJ samlar alla de billigaste biljetterna. – Vi gör det smidigare och enklare för våra resenärer, och det här är ytterligare en del i de kundförbättringar som vi just nu genomför, säger Crister Fritzson, SJs vd.