Premiär för SJs nya kommunikationskoncept

1 mars 2017

Varje dag reser uppemot 130 000 personer med SJ för att komma till jobbet, kärleken, konserten eller hem till familjen.

- Det som är gemensamt är att alla resor är personliga, vilket är någonting vi har tagit fasta på i vårt nya kommunikationskoncept, säger Maria Höglund, chef för SJs marknadskommunikation.

Det nya konceptet är resultatet av ett omfattande varumärkesarbete som SJ gjort. Syftet är att tydliggöra SJs roll, en resepartner som gör resandet tillgängligt för alla. Med start nu i mars månad kommer SJ att skildra olika berättelser sett ur resenärernas perspektiv. Först ut är ett antal reklamfilmer.

- Vi vill ge en mer emotionell och personlig bild av de resor vi erbjuder, säger Maria Höglund. Vår premiärfilm visar att en resa kan vara så mycket mer än att åka från en ort till en annan. Vi kommer att visa fler exempel där alla människor kan känna igen sig och känna sig välkomna, säger Maria Höglund.

TBWA har tagit fram de nya reklamfilmerna i samarbete med produktionsbolaget B-Reel.

Arbetsgrupp SJ:

Thomas Silbersky - Direktör Marknad och Försäljning
Maria Höglund - Chef Marknadskommunikation
Krister Svensson - Chef Samarbeten

Arbetsgrupp TBWA:

Alexander Fredlund - Art Director
Johannes Ivarsson - Copywriter
Christian Styffe - Formgivare
Pernille Nylén - Produktionsledare
Per Olholt - Projektledare
Kalle Widgren - Creative Director

Se den nya filmen här: https://youtu.be/CdTwB9iMiFI?list=PLzZpAG_bdZ-FNaNcWyx9xK6EaatJ39Rox