SJ tar hjälp av Dagny för att lära ungdomar boka resor digitalt

5 december 2016

SJ lanserade en ny webbplats och en ny app tidigare i år. De har båda blivit stora succéer och antalet användare har ökat efter lanseringarna. Men det finns en liten grupp bland SJ Prio-medlemmarna som slutat köpa sina resor via digitala kanaler och i stället vänt sig till resebutik eller kundservice via telefon för att köpa sin resa.

Det handlar främst om personer över 55 år och de får nu möjlighet att lära sig hur enkelt det är att köpa sin resa digitalt. I ett utskick till dessa kunder erbjuder SJ en lektion med ingen mindre än världens äldsta bloggare Dagny Carlsson, 104 år, som på sitt härliga sätt berättar om hur smidigt det är.

- Det är väldigt enkelt att boka sin resa med SJ via digitala kanaler, och det vill vi berätta om på ett kul sätt för den här målgruppen. Vi månar om att dessa resenärer ska fortsätta tycka att det är enkelt både att boka sin resa och att själva resan är bekväm och trevlig, säger Maria Höglund, marknadschef på SJ.

Förutom lektionen som består av en länk till en film på Youtube får kunderna ett erbjudande om rabatterade resor.