Förbättrad mobilapp

Förbättrad mobilapp med mer information före, under och efter resan

31 januari 2017

Den utökade reseinformationen blir tillgänglig 24 timmar innan avgång och är tillgänglig fram till resans slut. Nytt är att aktuell information om nästa byte till exempel alltid är synlig i den nedre delen av skärmen. För att få en bättre överblick kan man även välja att reseinformationen blir synlig över hela skärmen.

– Vi utvecklar hela tiden våra digitala kanaler för att det ska bli smidigt och tydligt för våra kunder. Vår nya app är uppskattad och prisnominerad, och vi lyssnar aktivt på våra kunder för att möta deras behov. Under våren kommer vi att lansera flera förbättringar av appen utifrån våra kunders önskemål, säger Jenny Gejke, ansvarig för SJs digitala kanaler.

Fler förbättringar för Iphone-användare
För användare som har en iPhone 6S eller senare finns nu även biljetten direkt i appen och SJ Prio-kortet som snabbval.

Fler förbättringar för Android-användare
För Androidanvändare har vi förenklat hur man förflyttar sig i appen. För användare som har en smart-telefon med Android Nougat finns nu biljetten direkt i appen och SJ Prio-kortet som genvägar åtkomliga direkt från appikonen.

Om SJs mobilapp
SJs mobilapp finns tillgänglig för Iphone och Android och laddas ner via Apple Store och Google Play Store.

Bland funktionerna i appen finns möjligheten att köpa resor för fler resenärer på samma gång, enkelt boka plats via en visuell platskarta, få tillgång till personaliserad trafikinformation för sin resa, få tillgång till smarta tjänster för pendlare och kunder med årskort och mängdköpsbiljetter samt ett digitalt SJ Prio-kort bland annat.

Hösten 2016 vann mobilappen Svenska Designpriset i kategorin kategorin Device – Smarttelefon.

Ladda ner vår mobilapp för iPhone

Ladda ner vår mobilapp för Android