Förbättrad mobilapp med mer information före, under och efter resan

31 januari 2017
SJs populära app har blivit ännu bättre. I den nya versionen som lanseras 31 januari finns ett antal nya funktioner som ska underlätta resandet ytterligare. Bland annat en förbättrad funktion med information om vilket spår tåget går från, hur långt det är kvar till nästa byte, och...

SJ ett av Sveriges mest digitala företag

26 januari 2017
SJ rankas topp tio på listan ”Digital leaders in Sweden 2017” och som branschledande inom digital marknadsföring och digital produktupplevelse. It-konsultbolaget BearingPoint har undersökt 176 nordiska företag varav 80 svenska, 41 finska och 55 norska företag för att förstå deras digitala mognad...

SJ bidrar till inkludering i projektet Min Nya Vän

25 januari 2017
Min Nya Vän är ett projekt som SJ driver i samarbete med IM, Individuell Människohjälp och Internationella Bekantskaper. Det syftar till att skapa mötesplatser för nyanlända och etablerade svenskar, verka för inkludering, vidga perspektiv, minska språkbarriärer och att bryta fördomar.

Nya boknings- och serviceavgifter

13 januari 2017
SJ tar ut en bokningsavgift i alla våra säljkanaler, för att täcka omkostnaderna för biljettförsäljning. Från den 11 januari 2017 har den avgiften sänkts och gjorts mer enhetlig.

SJ firar 160 år med stora framtidssatsningar

30 november 2016
Storsatsning på X2000, inköp av nya snabbtåg, planering för höghastighetståg och internationell expansion. SJ är en stolt 160-åring som imorgon den 1 december blickar både bakåt och framåt.

Ny reserapport från SJ: Mer än varannan resenär väljer tåget i jul

29 november 2016
Åka skidor, hälsa på släkten eller åka till en storstad för att fly undan julstöket. De senaste årens trend, att allt fler väljer att ta tåget när de ska resa, är mycket tydlig. Hälften av alla som reser under jul och nyår väljer tåget, visar en reserapport från SJ.