Följ SJ AB

Nya, förbättrade, digitala tjänster ersätter gamla

Nyhet   •   Apr 05, 2017 10:11 CEST

SJ arbetar löpande med att utveckla och förbättra sina digitala tjänster. Som ett steg i det ledet avvecklar vi nu ombord.sj.se och inför en förenklad inloggning till SJs Wi-Fi ombord.

Över 95 % av de resenärer som besöker den nuvarande ombordportalen gör det bara för att logga in på tågets Wi-Fi. Användandet av övriga innehållstjänster är mycket lågt.

– Vi vet att det viktigaste för våra kunder ombord är att få tillgång till ett snabbt och bra Wi-Fi, och vi har gjort flera satsningar för att förbättra det trådlösa nätverket på våra tåg. I samband med avvecklingen av ombordportalen vill vi göra det ännu enklare att logga in och använda Wi-Fi under resan, säger Maria Hofberg, chef för Kunderbjudande.

Under februari lanserades även nya app-funktionen Travel Mode som ger individualiserad information till kunderna före, under och efter resan.

– Vi är ett företag som vill ligga i framkant när det gäller kunderbjudandet, vilket också är anledningen till att vi hela tiden utvecklar våra digitala kanaler. Vi vill att kunderna ska känna att vi lyssnar på dem och förstår vilka behov och önskemål de har, säger Jenny Gejke, ansvarig för SJs digitala kanaler.

Avvecklingen av ombordportalen görs successivt under våren med början under april månad. Information om SJs erbjudande under resan kommer att finnas på sj.se och aktuell trafikinformation kommer att finnas tillgänglig i appen samt på sj.se/trafikinfo.